Top 10
Nr. pagini: 226

Editura:
Polirom
Tradusă de:
Ana Mureșeanu

Păi,salut! O nouă sugestie de citit care sper să vă încânte este "Cititorul" de Bernhard Schlink. Am început să citesc această carte tot din cauza profesorei mele de română pentru jurnalul de lectură. Mi s-a părut interesantă.

Rezumat:

În carte este povestită viață lui Michael,un băiat de 15 ani care are o aventură cu Hanna, o femeie cu 20 de ani mai în vârstă decât el. Când i-a venit rău pe stradă,aceasta l-a ajutat și l-a dus acasă. După ce s-a dus cu un buchet de flori să-i mulțumească,gândul lui era numai la ea. A revenit și astfel a început povestea lor neobișnuită de dragoste. Din cauza că era bolnav, Michael ratase mult de la școală și chiar chiulea,iar când Hanna a auzit asta l-a dat afară după ce a afirmat că munca lui era idioată. L-a îndemnat să studieze, demonstrându-i că munca ei de taxatoare era idioată. După ceva timp băiatul a început să-i citească și ea tot timpul i-a zis să vină cu altă carte,deoarece îi plăcea vocea lui. Cu toate acestea ea deținea un secret,care vroia să-l ascundă cu orice preț și astfel a dispărut într-o zi fără nici o urmă. Într-o zi s-au întâlnit din nou în sala de judecată unde Hanna era judecată pentru faptele comise într-un lagăr SS din apropierea Cracoviei. Ar fi putut să se apare,dar nu vroia să își dezvăluie secretul. După acuzare Michael i-a trimis casete înregistrate cu el în timp ce citea. Așa a făcut mulți ani,până când nu i-a mai fost rușine de secretul ei și a învățat să citească și să scrie. Sfârșitul este unul dramatic,care îi demonstrează lui Micheal că Hanna i-a marcat viața.

Citate:

E o poveste captivantă, fiind impresionată de tăria de care a dat dovadă Hanna,rușinea care a încercat să o ascundă atâția ani. Un citat de la final care m- s-a părut deosebit a fost : "Am făcut pace cu ea.Iar ea s-a întors la mine,detaliu cu detaliu, într-o formă rotundă,încheiată și desăvârșită,care nu mă mai întrista.",din cauza finalului care este destul de neașteptat. Desigur,cartea a dezvoltat și procesul Hannei,parte care mi s-a părut un pic cam prea lungă și destul de monotonă,dar care a accentuat psihicul lui Michael. Nu prea m-au impresionat alte citate,ca să zic așa. La citate scriu doar ceva ce mi-a plăcut în mod deosebit.

Opinie:

Cartea a fost în regulă. Ideea povestei de dragoste încă mi se pare abstractă. Tânărul din carte este de aceeași vârstă cu mine(15 ani) ceea ce mă face să-mi pun întrebarea dacă o astfel de "amorezeala" există și în zilele noastre. Poate că da, dar mi se pare așa...așa... Pur și simplu nu e la locul lui.

Când am văzut titlul,fără știu ceva despre carte,mă gândeam că era un fel de poveste de viață a unui om pasionat de cărți. Ce mi-am imaginat și ce a fost! Nu zic că nu a fost bună,dar a fost foarte ciudată!  Pe de altă parte lucururile oribile din lagărele acelea mi-a oferit o altă perspectivă asupra regimului nazist de acum mulți ani. În cadrul procesului vor fi multe astfel de detalii. Hanna îmi părea o femeie dură, căreia nu îi lipsea nimic. Pe interior cunoastea rușinea,lucru care m-a surprins față de ce impresie îmi lăsase. Uneori cred că ea nu îl iubea deloc,ci se folosea de el doar că să îi citească. Sună un pic de " Friends with benefits". Ei i se citește și tânărul își începe viața intimă. Povestea în sine e deosebită. Primul factor ar fi diferența de vârstă destul de mare. Cel de-al doilea este ideea de a citi cărți întregi cu voce tare unei persoane. Al treilea ar putea fi secretele din spatele lagărului și lucrurile rele. Finalul m-a surprins și am fost șocată. Mi-a lăsat impresia că Hanna chiar nu avea sentimente și era revoltător într-un fel. Ea a avut o mare importanță în viața lui Michael.

Dacă o doriți,o găsiți pe site-ul celor de la Polirom la prețul de 22.95 lei aici.
Eu îi dau nota 3/5.

A fost bună,dar partea cu procesul devenea destul de plictisitoare la un moment dat și avea mulți termeni specifici. Nu mi-a plăcut nici Michael care părea orb de iubire că să zic așa sau mai bine zis de caracterul Hannei. Oricum merită o încercare,fiind o poveste de viață interesantă! Enjoy it! :)