Editua: Reader's Digest
Tradusă de: Andreea Demirgean

sau pt. varianta în limba engleză( fiindcă nu am găsit-o tradusă în altă parte şi o carte Reader's are 4 volume în una singură):
Nr. pagini: 352

Editura: Hodder Paperback
(Mai multe detalii la sfârşit)

Salutare! Am venit cu o recenzie pentru "Prinţesa dulciurilor" (The Sugar Queen) de Sarah Addison Allen care tocmai am terminat-o de citit. De ce am ales-o? Titlul mi se părea foarte interesant şi dacă tot o aveam în bibliotecă am zis să-i dau o încercare şi nu m-a dezamăgit fiindcă este o carte foarte bună.

Rezumat:

"Prinţesa dulciurilor" este o carte frumoasă. Josey, era fiica marelui Marco Cirrini din Bald Slope. Când tatăl ei a murit,ea rămas doar cu mama ei aceasta fiind tot timpul în umbra ei ,deoarece mama ei a fost foarte frumoasă în tinereţe. La cei 74 de ani ai ei unele persoane le numeau pe ea şi pe mama ei Surorile Cirrini ,deşi Josey avea 27 de ani ,fiind îmbătrânită pe nedrept. Întotdeauna stătea în spatele mamei ei, sperând să o ierte pentru ce fel de copil problematic a fost în trecut.

Într-o zi o găseşte în dulapul ei pe Della Lee care era chelneriţă la un local. Aceasta a rugat-o pe Josey să o ascundă,astfel îi v-a dezvălui secretul: spatele dulapului ei era o uşa secretă spre o cămară plină de cărţi de dragoste şi de călătorie,dar majoritatea rafturilor erau pline cu dulciuri. Încerca să-şi umple golul vieţii ei fără prieteni cu tot felul de biscuiţi,caramele şi alte lucruri. Acela a fost momentul în care viaţa ei a început să se schimbe. Dorind să ştie ce era cu Della Lee a fost la ea acasă, unde a găsit un bărbat care mirosea a alcool. A luat câteva lucruri pentru ea,printre care şi portofelul,dar când era să plece cu maşina,bărbatul a ieşit afară. A călcat acceleraţia şi a mers acasă,dandu-i lucrurile. Cât timp stă la ea, Della Lee descoperă că Josey era îndrăgostită de Adam,postaşul care îi vizita de trei ani casa.

Mergând să cumpere un sandwich Josey o cunoaşte pe Chloe,care tocmai se despărţi-se de pritenul ei Jake. Mergând la un festival amândouă, descoperă că Jake era prieten cu Adam şi recunoaşte faţă de Chloe că îi place de el. Dorind să ştie cu cine a fost înşelată,Chloe se duce noaptea la un bar care îl frecventau colegii de serviciu al prietenului ei. Acolo îl întâlneşte pe Julian. Deşi, părea un om,era de fapt foarte periculos. Josey tot timpul a sprijinit-o pe Chloe,fiind prima ei prietenă. Cu timpul relaţia ei cu Adam devine mai strânsă şi amândoi încearcă să o îndepărteze de Julian, Chloe descoperind în final ce rău era printr-un şir de evenimente care te ţin în suspans. Sfârşitul este foarte frumos,dar şi un pic neaşteptat.O să aflaţi ce secrete stau în spatele tatălui lui Josey,de ce Margret,mama ei nu o iertă, cât şi cine este de fapt Della Lee doar dacă o citiţi.

Citate:

Sunt foarte multe secrete in ea. Cartea mi-a plăcut foarte mult, modul în care a evoluat Josey,dar şi povestea dintre ea şi Adam fiind foarte frumoasă. Îmi plac foarte mult fragmentul: "O privi şi el câteva secunde ce părură să nu mai treacă, tinanand-o de ambele capete ale fularului,ca şi cum ar fi ţinut-o de mâini." care este foarte sensibil,dar secvenţa (!!!!ATENŢIE!!!!SPOILER!!!!) "A fost cel mai dulce prim sărut din istoria primelor săruturi.Dulce ca zahărul. Şi cald.Cald ca o plăcintă.Aveam senzaţia că se crăpă pământul şi alunec înăuntru."(!!!END!!!),e foarte,foarte dulce.

Opinie:

Cat timp am citit cartea eram prinsă într-o lume magică,romantică,plină de sentimente frumoase. O sugerez cu toată tăria. E uşor de citit şi povestea e captivantă si plină de suspans. I love it! Există şi o parte de ficţiune care nu am menţionat-o ca să nu stric surpriza. Îmi place foarte mult! Love is in the air!!!!! La început mi-a părut rău de Josey fiindcă nu avea prieteni la vârsta ei de 27 de ani fiindca încă stătea după mama ei. Mă aşteptam ca mamei ei să îi pase ceva mai mult de ea.
      Faptul că era îndrăgostită de Adam era foarte drăguţ, ea ieşind din casa doar ca să o ducă pe mama ei la o programare şi să îl vadă pe el. Povestea lor e destul de spontană, firişoarele iubirii legandu-se destul de repede. Pe parcursul cărţii Josey a devenit mai sigură pe ea, şi-a arătat partea ei îndrăzneaţă şi m-a surprins trecutul ei de copil problematic.Astfel, Josey a învăţat să râdă şi să îşi arate zâmbetul.
      Adam, din păcate nu observase că ea îl place decât după ce Chloe i-a spus şi după aceea s-a confruntat cu sentimentele care nu ştia că le poartă, atracţia dintre cei doi crescând, Adam facandu-i nişte surprize plăcute lui Josey. Chloe mi s-a parut cam naivă din cauza faptului că l-a crezut pe Julian,dar la sfârşit şi-a văzut greşeala, cărţile ajutând-o mult în viaţa ei, apărând exact când are nevoie. Della Lee este foarte misterioasă,o persoana care ştie multe lucuri, dar în final pare a fi cea care o ajuta pe Josey, o călăuzeşte şi îi face viaţa fericită, fiind o prezenţă anormală. Mi-a placut mult, mult de tot. Chiar a fost dulce!

Eu am găsit cartea tradusă în limba romană într-una din cărţile din "Colecţia de romane" de la Reader's Digest. Fiecare volum are câte patru cărţi,dar eu nu le-am citit pe celelalte. Dacă vi le poate împrumuta cineva e bine. Dacă nu o puteţi comandă în limba engleză, primul capitol fiind accesibil aici(ca să vedeţi dacă vă place). O puteţi comanda în engleză de pe site-ul celor de la Okian aici, la preţul de 46.99 lei aici. .

Desigur va îndemn să vizitaţi şi site-ul autoarei: http://www.sarahaddisonallen.com/

Este o carte "dulce",cu o poveste frumoasă care sper să o citiţi. Eu îi acord 5+/5. Enjoy it!