duminică, 31 martie 2013






Titlu: Fahrenheit 451

Autor: Ray Bradbury


Gen: SF


Nr. pagini: 176


Tradusa de: Petre Solomon

Editura: Paladin






O puteti cumpara de pe site-ul editurii la pretul de 25,9 lei timp de 259 de zile cu ocazia lansarii cartii la targul de carte Final Frontier care a avut loc samabta,23 martie. Aceasta reprezinta o editie aniversara,implinindu-se 60 de ani de la publicarea editiei originale si 50 de ani de la prima editie aparuta in limba romana.









Imi pare asa de rau ca nu am mers la acest targ de carte. Chiar mi-as fi dorit asta. Printr-o coincidenta citeam cartea chiar cand am auzit cu cateva zile inainte de acest targ. Mi se pare una exceptionala si care merita sa o cititi.







     *Aceasta descriere o sa fie mai mult un rezumat facut de mine,dar laptop-ul meu e stricat si nu am incarcata imaginea specifica,asa ca fac si eu ce pot de pe tableta...* Fahrenheit 451 reprezinta temperatura la care se ard cartile, o lume diostpica unde pompierii nu sunt cei care sting flacarile, ci sunt cei care dau foc cartilor. Era interzis de lege sa detii carti,ea fiind un mijloc de a ilustra manipularea, intelectualitatea fiind obligata sa-si vada casele arzand si apoi fiind inchisa. Guy Montag isi schimba viata o data cu intalnirea vecinei sale,o adolescenta care reprezinta opusul acelei societati,  fata care observa micile lucruri care provoaza bucurii omului. Astfel el incepe sa-si puna intrebari despre ce se afla in carti si se avanta intr-o lume care o descopera fascinanta.










Traieste ca si cum peste zece secunde ti-ar fi dat sa nu mai fi. Priveste lumea. E mai fantastica decat orice vis confectionat sau platit in fabici. Nu cere nici o garantie,nici o protectie, asa ceva nu a existat nicicand.



O voi lua in stapanire, asa incat sa nu-mi mai scape niciodata, intr-o zi voi tine lumea ferm in mana mea. Deocamdata nu am atins-o decat cu un deget;e numai inceputul.




     Cartea mi s-a parut foarte sugestiva pentru societate. Bradbury a mascat impotrivirea fata de manipulare,in special cea mass-media, cu ajutorul acestei carti. In prima faza conceptul mi s-a parut ciudat,faptul ca pompierii ardeau cartile si era interzis sa le deti. Astfel intelectualitatea era condamnata si inchisa. Acest scenariu seamana cu perioada comunista deoarece in general intelectualitatea a fost dusa in inchisori si a fost supusa torturii. Cartea ilustreaza manipularea in masa a oamenilor,lucru care se intampla si in ziua de azi datorita televiziunii si ziarelor,oamenii nestiind sa faca diferenta dintre informatia buna si cea proasta. 






     Montag,personajul principal,a fost si el un ignorant la inceput,dar dintr-o mare curiozitate a luat o carte,apoi alta si si-a dat seama de importanta acestora. Totusi asta i-a schimbat viata si i-a adus si multe probleme,ajungand sa fie vanat de autoritati. Este o carte cu multe intorsaturi de situatie care te fascineaza si te tin in suspans. Sfarsitul m-a lasat masca ca sa zic asa,mai ales cand ii intalneste pe oamenii de la calea ferata si fiecare din ei reprezenta o carte prin simpla ei memorare. Un concept interesant,real,care va va uimi. Va sugerez cartea cu tarie.





Nota mea:







Acum as dori niste aplauze sau o imbratisare fiindca tot postul l-am scris de pe tableta.


Sa aveti o seara faina! :)




7 comentarii:

  1. big hug >:D< , foarte interesanta carte , nush ce as face daca cineva mi-ar arde cartile cred ca l-as omori :)) si o nominalizare http://denisasbooks.blogspot.ro/2013/03/leapsa-cuplurilor.html :D

    RăspundețiȘtergere
  2. nu e buna adresa uite asta e buna:http://denisamada.blogspot.ro/2013/03/leapsa-cuplurilor.html#comment-form

    RăspundețiȘtergere
  3. Cand am vazut prima data postarea ma gandeam ca va fi ceva legat de temperatura dar nu mi-a trecut prin minte, arderea cartilor.Suna destul de tempting subiectul:D

    RăspundețiȘtergere
  4. Ok,ok...o sa incerc sa o fac cand am timp. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. E chiar buna cartea! :) E ceva care iese din comun.

    RăspundețiȘtergere

Why not leave a comment? ^^

Followers

Stay updated here

Follow by Email

Follow this blog with bloglovin

Follow on Bloglovin

Pick of the week

Pick of the week

Rating

1/5 Not worthy

2/5 Not for me

3/5 Good

4/5 Thrilling

5/5 Awesome!

Blog Archive

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *

Popular Posts

Award :)

Award :)

I like

Photobucket
Un produs Blogger.